Avsalta Havsvatten Nu

Vatten är det brist utav, på en VATTEN planet!? Avsalta Havsvatten Nu!


Thursday 6 October 2011

Ingen smak av antibiotika, Fel förvarat?

Jag fick antibiotika i somras och delade tabletten varje gång och fick alltid en mögel smak/lukt klart och tydligt, fick två nya förpackningar nu och det första som jag började med hade inte denna smaklukt,  och jag började undersöka saken lite och såg att det andra nya paketet  hade samma utgångsdatum som det från sommaren (diffar på 7 månader men det är ändå först 2013 dessa ska gå ut) och hade samma smaklukt som de tidigare, så jag sände frågan som jag kopierat in nedan till företaget.  






"Hej !

Jag fick i somras 2 förpackningar NN (Erythromycin) 500mg  (utgångsdatum 2013 10) och jag bröt av   tabletterna varje gång och fick alltid en smak och doft  utav mögel (antibiotika smak) innan jag svalde ned dem med vatten.

Jag fick 2 nya förpackningar nu och delade som vanligt tabletterna, men fick ingen sådan mögel smak och doft  på det första paketet såg att utgångsdatumet var 2013 03 på det, prövade med andra paketet och fick samma mögelsmak och doft som innan och såg att det var samma utgångsdatum som de två tidigare paketen 2013 10.

Min fråga är ; Var det andra  smakämnen i det paketet med utgångsdatum 2013 03 mot de med utgångsdatumen 2013 10?  

Mvh"


Någon som har en bra förklaring till detta fenomen? Som fel förvarat eller  missat verksamma  ingrediensen eller vad?

Skillnaden är som att äta mögligt bröd och sedan äta  färskt bröd.

Tillägger nu 17:33:

Lade dem på tungan i munnen,spottade

ut dem sedan , vill jag tillägga (så ingen ringer läkemedels-förgiftningen nu:)

Det var ca 6 st jag prövade med, genom att hålla dem i munnen ca 10 sek och sköljde sedan med vatten. Den bittra smaken var lika , men just mögel smak och doften fanns inte hos ena av det nya förpackningarna.


Tillägg: 6*2=12

gånger ungefär som jag testade ,jag halverade tabletterna med brytskåran, och då öppnas ju en liten yta, som gjorde smaken direkt stark. Jag prövade at hålla de utan mögel smaklukt längre i munnen flera gånger men de var utan denna smak.

No comments:

Post a Comment