Avsalta Havsvatten Nu

Vatten är det brist utav, på en VATTEN planet!? Avsalta Havsvatten Nu!


Sunday 27 February 2011

Alkalos av bikarbonat?

Läste ang nässköljning på Aftonbladet att man kunde ha i ett kryddmått bikarbonat
(hade själv testat igen  men bytt ut saltet till Jod fritt salt och fick ingen direkt huvudvärk) för bättre effekt , jag förmodar att det var utöver det saltade vattnet, som är en tesked salt på  1/2 liter vatten, och inte enbart?

Läste lite om detta Bikarbonat och såg att det kunde användas till allt från svamp/Torsk till  träning och rengöring (även influensa och cancer hittade jag) så jag började leta efter doser som är ok och vart det var farligt högt. står väldigt lite om det men hittade Alkalos fall på acetylsalicylsyra vid långvarig  överdos av treo Läkartidnningen , men där just bikarbonatet i treon blev neutraliserad av citronsyran i samma tablett så det uteslöts som orsak till Alkalos fall just där. Bikarbonat utsöndrar kroppen själv från buffertar för att hålla syra bas balansen i kroppen , så frågan är ju om man kan störa den balansen med oralt intag av bikarbonat?http://www.medicinkompendier.se/index.asp?themakatid=19&titelid=479&j=1

Så frågan är då jag såg det som tog en tesked varje morgon om vart gränsen går för att man ska råka höja PH värdet till över Ph 7,45 och drabbas av Alkalos? Samarin, bakpulver mm innehåller ju bikarbonat så det borde finnas ett gränsvärde för hur mycket som är säkert att ta varje dag som jag läste att vissa gjorde , eller?

Värt att veta Alkalos, andning, panikångest

Motsatsen till Alkalos är Acidos 

No comments:

Post a Comment