Avsalta Havsvatten Nu

Vatten är det brist utav, på en VATTEN planet!? Avsalta Havsvatten Nu!


Saturday 26 February 2011

Vad led denne av?

Det grövsta jag sätt var då jag i 14års ålder såg en man blödande med sönder trasad arm och en med brinnande blick som gick fram och åter mellan de blodpölar som bildats, och likt ett barn plaskade i dem med ett glatt leende och fnitter/skratt genom att gå fram och åter mellan dessa pölar (detta var på dagen), till slut kom ambulans och tog den blödande som ramlat omkull.



Jag förstod inte riktigt vad som hade hänt först, då den blödande stod bara ett par meter ifrån och hade ryggen vänd från den plaskande mannen som nog var i 40-50 års åldern.

Jag såg hur den med brinnande blick skummade i en telefon kiosk och gick dit efter att denne lämnat den.

Jag såg en stor kladdig skruvmejsel och rev ut ett telefonkatalogs blad och svepte in den i då jag förstod att det var blod och hade varit den som orsakat det upp slitna kraftiga såret (köttet stod ut på armen),
såg samtidigt en polisbil rulla in i centrumet, och gick fram till den och gav dem skruvmejseln och pekade på den mycket störde mannen och sade typ att det var nog han som skar den mannen innan med denna.

Polisen tittade på mannen lite intresserat från sin bil och åkte sedan, jag tänkte att de tar han runt hörnet, men inte, de hade åkt.

Jag såg mannen med de brinnande ögonen komma in senare igen på kvällen i centrumet.

Jag skulle aldrig tjallat på någon polare om denne snattat etc, men denna man var uppenbart rubbad så där var det inget problem, jag tänkte han måste in för vård, han betedde sig inte normalt på något viss, det jag minns mest är då denne plaskade med sitt leende i blodpölarna , likt ett barn i vatten pölar.

Att polisen åkte vet jag inte vad det berodde på, kanske en blodig skruvmejsel från en 14 åring var för vagt?"
Eller visste denne inte vad som hänt?

Det var ett centrum som polisen ofta besökte så han kan ju varit o vetandes om det, jag tyckte det var sådant som skulle stått på första sidan i tidningarna så jag trodde att alla Poliser kände till det som hänt.

De yngre som var ofta i Centrumet fick ofta visa lägg och kunde bli visiterade, man brydde sig inte ett litet avbräck i vardagen bara, kanske det kändes lite vuxet också, att bli behandlad som en sådan?


Ang att snatta,


så är det inte bra, man kan som ung tro att affärernas berg med godis mm inte lider av att en liten bit försvinner, men det gör det.

Tänkte själv då jag jobbade som diskare och fick klagomål på att jag inte skrapade ut tex det ny lagade moset mera,
ur de byttor som jag senare skulle diska ,

jag tänkte men va...? det är ju bara lite på kanten utav en stor bytta, men fick veta att det är minst två tre portioner och det är det som är förtjänsten ,

lite över drivet kanske ( att man åt för ett kompani var det inte tal om, utan slöseriet att diska ut mat) , men sant då många bäckar små blir till en lön för näringsidkaren och betalar räkningar .


http://www.dn.se/nyheter/sverige/beteende-pa-brottsplatser-granskat-1

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/beteende-pa-brottsplatser-granskade_5970887.svd

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.559957-beteende-pa-brottsplatser-granskade

http://www.skanskan.se/article/20110226/TTINRIKES/102269966/0/forening/-/beteende-pa-brottsplatser-granskat

No comments:

Post a Comment