Avsalta Havsvatten Nu

Vatten är det brist utav, på en VATTEN planet!? Avsalta Havsvatten Nu!


Wednesday 23 February 2011

Med respekt

 

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/marten-palme-sagar-mordteori_5962007.svd

  för Lisbet Palmes vittnesmål även om  det kan verka vara vissa  ledande kommentarer  vid konfrontationen, så  finns det enkla  sätt att göra  om personer så att de stark påminner om andra genom enkla ändringar  som linser, hårfärg och frisyrer.

Jag gick själv på det under en tid då några " skojade "  98-99 och jag förstod inte säker att det var så förens jag såg en viss detalj.
Jag var var med om samma lek ca 2000-2001 men då såg jag  nästan direkt skillnaden.

 Mötte även en bekants bekant  trodde jag först, på bussen och då denne gick åt mitt håll så såg jag inte att det var en annan förens denna  bara  var någon meter i från mig, ögon frisyr allt utom längden stämde och en nyans i ögon färgen skilde .
Jag hade kunna svurit på att det var bekantens bekant  om avståndet varit ca tio meter , och då har jag sätt och pratat  med vederbörande innan vid ett flera tal gånger.

Så Jag tror att Lisbet Palme pekar ut den som antingen är mördaren eller "bilden" av mördaren.

Jag såg på Tv mm konfrontationen och slogs av att de hade  försökt sammanställa figuranter som liknade den misstänkte  i alla fall, och om man tänker sig dessa med en adrenalin stress i blicken så hade nog svaret varit lite annorlunda.

Sökte nu  på Lisbet Palme för att få rätt stavning och såg att denne varit barnpsykolog  http://sv.wikipedia.org/wiki/Lisbet_Palme    och psykologer är väl vana att tolka rationellt och  traditionella banor och inte kunna tänka sig att någon utöver att begått mordet även vara maskerad på listigt sätt, eller så kanske Lisbet har detta minne och verkligen såg och pekade ut mördaren , och jag betvivlade inte det tidigare men då jag varit med om ovanstående episoder så vet jag att man kan  se fel.

Jag menar en som aldrig träffat ett tvillingpar förut och ser någon på stan göra något och ska peka ut denne då bägge tvillingarna står bredvid varandra i en konfrontation skulle jag ha svårt att tro på om denne pekade ut någon.

Det hade ju varit bra om mördaren varit fast  helt klart så att Säpo, polis militär  mfl slapp http://l-hs.blogspot.com/2011/02/underrattelsetjansters-befogenheter-i.html   
bli anklagade plus att det begås troligen mycket stora övergrepp mot enskilda utav dessa privat och vanliga spanare.
det är väl lite av varje som driver dem  men om det är makt och 50miljoner så förstår man att det slagit slint för vissa och det vore på sin plats med en utredning kring  dessa.

Givet kan det vara en förevändning att nämna Palme mordet   för att egentligen vilja något annat.

Tillägg 24/2-2011
Det är ju självklart tråkigt  detta, och känns lite udda att sitta och spekulera  i någons död och allt det runt om kring. Om man utlyste någon/några miljoner i belöning vid alla mord så skulle det   kunna ha en bra effekt även om massa i penga knipa skulle kunna drista sig till att   ringa in tips.

Förövrigt så borde man fundera på ett allmänt DNA register , men jag förstår folks oro då man måste kunna kontrollera detta register så att ingen som vill göra något olovandes känner sig säker på att inte bli upptäckt.

2 comments:

  1. Man har respekt för Leif GW Perssons teorier eftersom han alltid haft rätt när han sagt någonting. Han är en ypperligt kompetent person. Antagligen har de omringat de som mördat Olof Palme och GW går därför ut med detta i massmedia för att få huvudmännen att röra på sig. De vill säkert veta mer vad de gör nu när de börjar röra på sig för att i mån kunna samla in lite fler bevis mot dem. Dessa mördare har antagligen legat lågt i minst 25 års tid, ändrat utseende och mycket annat. Nu får vi hoppas på att de griper dem detta året bara.

    ReplyDelete
  2. Ja han är väl van att klura ut och har minne så att denne vet en massa fall och jämför med dem , men en alkis kan bli "vaken" lugn och pigg på tex amfetamin så att utesluta någon kan vara fel.

    Det kan var precis vem som helst som gjort detta och jag själv trodde ju att det var Hemliga agenter så klart, kan vara en tabbe hos en pundare som sedan tänker bort det med att "det var ju synd men jag tjänar inget på att sitta straffet då det var ett misstag" eller hos en planerande grupp som håller tätt och lättare glömmer om dessa inte är i Sverige.

    Hade jag varit mördaren och velat dölja revolvern så hade jag försökt ta en färja och slängt den överbord, eller tagit en vanlig fritidsbåt och bara dumpat den på okänt vatten så att hålla trycket högt mot revolvern är nog för att ingen just ska flytta den, vederbörande kanske hade flera mål just då i skallen och kanske inte vågar hämta den nu.

    ReplyDelete