Avsalta Havsvatten Nu

Vatten är det brist utav, på en VATTEN planet!? Avsalta Havsvatten Nu!


Tuesday 23 November 2010

Alkohol= dryck cannabis =drog

SvD http://www.svd.se/nyheter/inrikes/akademikerbarn-roker-mest-cannabis_5714023.svd


Expressen
http://www.expressen.se/debatt/1.2222391/dubbelmoralen-vet-inga-granser



Drycken alkohol är inte ofarlig, det skulle behövas dels läras ut en kultur där man drack vatten läsk etc till. Plus minimera medicinsk användning utav den som sömnmedel mm tex genom att göra studier med melatonin för att inte folk ska bli beroende högkonsumenter mm för att de i grunden har sömnstörningar eller smärttillstånd eller ”rampfeber”.


Cannabis är en ren drog som har använts av krigare för att bli mera kalla tydligen och det stämmer med det jag sätt då jag var yngre med personrån etc.


Jag har även skrivit om synfälts störningen som inte märktes förens efter ett test jag själv gjorde någon vecka då jag var kring 15 år, där det petrifiera var suddigt även då hjärnan började klarna.


Den är tydligen mycket avtrubbande känslomässigt inte minst, om man tänker att tex Kalifornien där de ville legalisera så får man veta att de handlar från Mexiko där tusentals dött på grund av droghandeln, och de fortsätter att röka det på andra sidan gränsen.


Jag har sätt vansinnes dåd med flummare som druckit alkohol mm.


Ang beroende framkallande så har jag sätt 13-15 åringar och givet äldre , som rökt från morgon till kväll och deras skolresultat var där efter. De pratade om morgon brajja hemma och kvälls brajja till natten mellan alla brajjor på dag tid.


De var ute den 25 och plockade G (rånade folk), så avtrubbningen och beroendet drabbade helt klart tredje person också ,redan där. Att sedan arbetsprestation kommer att drabba de som inte röker då de får dra större lass är ytterligare nackdel, trafik och andra olyckor kommer att öka speciellt då det är svårare att upptäcka deras berusning/ avtrubbning än vid alkohol.


Att vissa sniffar lim röker brass mm i fattiga länder kan man förstå då de kan behöva vara i dvala tills tillfälle för mat kommer och då det kommer vara fräckast för att få störst del.


Mina iakttagelser rör i huvudsak cannabis hasch, jag har rökt gräs en gång och det hade samma effekt om än mildare, men jag har för liten kunskap om tillvänjning med gräset , men tycker att cannabis inte tillför något positivt för samhället utan kommer att bli en extra fara och extra jobb för övriga samhället . Jag har även sätt på SVT ang nervologiska störningar som helt klart uppträdde på unga växande hjärnor också.

No comments:

Post a Comment