Avsalta Havsvatten Nu

Vatten är det brist utav, på en VATTEN planet!? Avsalta Havsvatten Nu!


Friday 7 January 2011

Kolla även andra kroniska sjukdomar.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/marklig-studie-av-adhd-bland-fangslade_5845761.svd
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/obehandlad-adhd-vanligt-bland-fangar_5852327.svd

Jag menar att en trött person som har ont, kan även få svårt att sova  mm, kan även ha  "genvägar" i skallen  för att komma någonstans.


Jag mins själv då jag var yngre och jobbade ofta  svart att det var mycket för att på svart jobb så var det "känt" att många var  tex festprissar och inte alltid dök upp varje dag, så en som jag som hade dels oupptäckt Kronisk bihåla, astma som troligen genererade sömnproblem , tog hellre ett sådant jobb då jag ville ha möjligheten att vara hemma utan att någon skulle kunna klaga  då ju miljön var sådan att andra var ofta hemma.

Jag jobbade hårt dels för att bli klar med arbetsdagen och få slappa så snart som möjligt, men man gick till jobbet även om man var sjuk och hade sovit bara ett par timmar, för man har ju en arbetsheder som man ville måna om i det längsta.

Jag funderade ibland  på hur fan "Svenssons" orkade dag ut och dag in då man själv varit hos läkare som inte kollat/ hittat något fel på mig så tänkte man väl att man bara var lite extra gnällig och att alla var förkylda jämt och att det är därför som det finns receptfria värktabletter på apoteken mm.

Men vet nu många år senare att det var svårare sjukdomar jag lider och led av
http://l-hs.blogspot.com/p/bra-vard-rinosinit-tandrot-i-sinus-twar.html
och efter operationer som haft bara delvis effekt,  har fått en möjlig infektions sjukdoms diagnos och då antibiotika trycker tillfälligt tillbaka den så har jag studerat och tror att det nog är riktigt till stor del,
 (Till stor del då en lungsmärta jag haft nu i ca 9 år inte är riktigt beskriven där men man kan ha flera sjukdomar samtidigt ).
 och då den ger kliniska tecken men är svår att detektera labbmässigt så är jag nu äntligen remitterad till infektionsklinik.

Så mitt förslag är att man bör kolla sjukdomar och inte genast tänka spänningshuvudvärk om någon ung på anstalt ofta tar Alvedon tex, och att man kollar sömn mm, för en som har ont lär sig att stänga av smärtan tankemässigt  och samtidigt annat också förmodligen.

Exempelvis så kan ju gemene man/kvinna  tänka sig in i då de haft ordentlig tandvärk och om någon  samtidigt skulle tex fråga om val av tapeter mm om de allvarligt hade kunnat väl gå igenom det, eller om de varit mera fokuserade på att "tänka " bort smärt ilningarna.

Astma är sådant som även lindrig, sabbar livskvalitén då man sover dåligt och vaknar trött och att sådana kanske vill testa något uppåt kanske inte är så konstigt. 

Sedan så är cannabis mm viktigt att minimera i landet då de blir nog lite samma "genvägs tänk" i en seg hjärna.
Och sitter dessa sega hjärnor på tex riksdags platser så  kan man ju förstå att ny teknik för tex arbetstidsförkortning , inte riktigt orkas med att gå igenom och skrivas motioner om.

För sömnen så är Melatonin i kapsel bra ,( inte Cirkadinet för mig, då det utsöndras så sakta och gör mig trött dagen efter)


Tillläger att då man gick som yngre stark stolt till läkare med snuvan så tyckte man att det var penibelt, så man framhärdade inte utan dumt nog gav sig, hade man gått två gånger till samma så hade de kanske gjort undersökningar redan då, men man tänkte en Läkare gör allt och ser direkt om det är allvarligare, men jag har sätt en hel del  som i länken ovan  som jag kallar "Bra Vård???"

Visst kan man hamna i andra situationer också ang kriminalitet som jag börjat beskriva i bokform nedan men då jag skrev ned i hast punkter för boken Redogörelse så har jag fastnat  lite nu på sida 50 ungefär då kronologin blev lidande då händelsen började 1996 och jag skrev ned ca 300 sidor 2003-2004 ang det för att ha då vissa saker gått ur tiden så att säga.
http://l-hs.blogspot.com/p/de-forsoker-gora-mig-till-riktig-rasist.html

.

No comments:

Post a Comment