Avsalta Havsvatten Nu

Vatten är det brist utav, på en VATTEN planet!? Avsalta Havsvatten Nu!


Wednesday 16 November 2011

Michael Jackson och Propofol (melatonin)

Jag funderade på det igår då jag såg Mickael Jacksons medicin lista mot sömnproblem  igår kväll ,att varför fick han inte en kombination utav Melatonin (inte depåtabletten) och låg dos Bensodiazepiner http://svtplay.se/v/2603694/jacksons_lakare_talar_ut


Ang att  läkemedels bolagen  inte tagit fram detta mera ? Är det pga då melatoninet är kroppseget och billigt så tjänar man inget på det i vanlig form och då sömnproblem är vanligt så är det en jätte industri, man hoppas ju att det inte är så utan att då melatonin är gratis och inte går att ta patent på så forskas det dåligt på det och är därför som behandlingsrekommendationer där det ingår, uteblir? Vem har rätt här, då vissa svenska läkare inte gör sitt jobb? : http://www.svd.se/nyheter/inrikes/lakare-uppmanar-till-bojkott_6638670.svd

Jag har själv haft det i ca 10 år utan att kräva doshöjningar (tvärt om), jag har testat alla nya sömn mediciner men dessa har efter ca 2 veckor förlorat sin verkan även tillsammans med melatonin, vilket inte nitrazepam gjorde tillsammans med melatonin.

Jag har irriterande luftvägsbesvär som, värker mm bla i lungor, bihålor etc och det har gjort det svårt med sömnen plus att vid de ofta återkommande infektionerna/inflammationerna  så blir jag pigg, förmodligen då immunförsvaret laddar upp mot inkräktaren.



Melatonin och cannabis alkohol mm i länken nedan, OBS det är en ofärdig sida med flera iakttagelser jag gjort och funderingar, så det är ingen välskriven avhandling så att säga. 


Michael Jacksons sömnmedel var Propofol http://sv.wikipedia.org/wiki/Propofol tillsammans med flera bensodiazepam tabletter den kvällen han dog , och även om dosen propofol var låg blev det uppenbart för mycket med alla benso tabletterna.

Michael jacksons läkare talar ut

No comments:

Post a Comment