Avsalta Havsvatten Nu

Vatten är det brist utav, på en VATTEN planet!? Avsalta Havsvatten Nu!


Saturday 4 December 2010

Begagnade villavagnar redskapsbodar på hjul, husvagnar etc

Kyla och byråkrati hotar hemlösa - DN.se

borde köpas/ hyras in och ställas på lagom avstånd från varandra med lagom elkabel och dusch/toa vagn på lagom avstånd . Jag förstår inte varför detta inte görs , tom tält går mycket bra om man har elvärme och rätt isolerat.

Är det för att det ska vara som ett hot mot alla att "pröjsa hyran " annars så kan du få lida riktigt illa, som är bakgrunden eller rädsla för att det skulle bli slumsamhällen?

Finns många som bor året runt i husvagnar mm då de tex jobbar på annan ort mm, och de som är bostads lösa får mycket svårare att ta sig någonstans om de inte har något hem alls att lägga sina prylar på mm.

Jag tror inte att många vill spendera resten av livet på hjul men det är lättare i väntan på en fastare bostad.


Villavagnar, husvagnar, manskapsbodar , byggbodar , toa/duschbodar på hjul mm
http://l-hs.blogspot.com/p/bostadsloshet-villavagnar-husvagnar.html





http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/bostadsbristen-stressar-studenter_6181109.svd
 http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/skyll-inte-bostadsbristen-pa-studentkarerna_6184125.svd

5 comments:

  1. knarkmissionen@hotmail.com5 Dec 2010, 13:01:00

    Hur många är hemlösa i Stockholm?
    På grund av jordbävning? Orkan? Översvämning? Arbetslöshet? Brand?
    NEJ, vi som har fått vår närsamhälle krossad av Stadsmissionens ”dagsverksamhet för hemlösa” vet nu att det inte finns hemlöshet i Stockholm! Det är som Stadsmissionens direktör uttalade 2007 innan hon helt medvetet ignorerade alla varninger och flyttade kriminaliteten upp i ett bostadsområde: ”VÅRA GÄSTER OCH DELTAGARE HAR GJORT LIVSSTILSVAL SOM LEDER TILL MISSBRUK OCH KRIMINALITET”!
    Stockholmsstad använder varje år 900.000.000kr(NIOHUNDRADE MILJONER KRONOR) i arbetet med ”hemlöshet” utan att ”hemlösheten” minskar. BULLSHIT och BEDRÄGERI!
    Okay då, nu med en extra miljon blir det i år 901.000.000kr.
    Och till hur många ”hemlösa”? 3000, vart 300 av dessa är uteliggare?
    Det enda felet i misären är att lagen mot lösdriveri togs bort 1965 så polisen totalt har tappat interesset för samhällskadlig verksamhet, för det är nu en laglig social sak att skada samhället och inte kriminellt längre.PINSAM POLITIK!
    I snart 3 år har det funnits öppen droghandel och utekrog sedan Stockholmsstad pressade Stockholmshem till att låta Stadsmissionens kriminella verksamhet flytta in i ett bostadsområde. Av mina minst 50 anmäldninger om öppen användning och handel med droger till polisen, är det närmaste de kom 40 minutter efter anmäldningen. Det är ingen tilfällighet. Det är politik! De första 30 gångar jag ringde 112, kom jag alltid fram till någon som ordrätt sa: ”Vi har ingen resurser, du får prata med politikerna”. ORDRÄTT varje gång! Det är ingen tilfällighet.
    Men när första våldshändelse förekom (person nerslagen med järnrör) kom 2 polisbilar inom 2 minutter. Det är ingen tilfällighet. Det är politik.
    Närsamhället Grimman har helt medvetet ofrats i 3 år så missbrukare och kriminella kunne flyttas bort från områden som skulle utnyttas kommersielt.
    Hur många gångar nämns hemlösa vid nybyggen? Och vid Slussen dom kastades ut ifrån? Alldrig. Och varför? Kapitalet vet att det inte finns hemlöshet som inte bara kan lösas med bostäder. Om det var tillfället hade bolag som Wallenstam, som så fint har sitt namn skrivit på Stadsmissionens bilar, låtet hemlöshet ingå i sina projekt. Men nej, det handlar om business.
    900.000.000kr + 1.000.000 vore synd att förlora.
    ”Hemlösheten” måste finnas kvar oavsett konsekvensen för restan av samhället.
    I en artikel om en alkolist, som kallas ”hemlös”, beskrivs problemet på ett bra sätt. Att kalla honom ”hemlös” efter 24 år utan egen bostad tyckar jag dock är totalt absurt. Ett av hans stora problem är att på vissa herbergen kan han inte gå. Och varför? Jooo, han jagas bort av sprutnarkomaner med kanylar i hand!
    Hemlöshet? BULLSHIT!
    Missbrukare är inte hemlösa, de är MISSBRUKARE!
    Jag har själv varit papperslös och bostadslös i Stockholm utan att ha ett missbruk.
    Jag blev dessutom som boende vid den nyskapade drogscen inkallat till polisens krismöte om Stadsmissionen 2008.
    Jag har INTE synpunkter, jag VET hur det hänger ihop i Stockholm!
    Det finns helt säkert några få stycken som kanske skulle kunne kalla sig ”hemlösa” utanför kategorin missbruker, psykfall eller självförvållat bostadslös. Men de är för lite en kategori till att ordet ”hemlös” borde finnas i svenska språket! 900.000.000kr varje år utan ”hemlösheten” minskar i Stockholm är rakt av inget annat än BEDRÄGERI!!!!!

    ReplyDelete
  2. För 900 000 000 får man tex ca 2250st villa vagnar á 400 000kr. Bättre begagnade husvagnar , villa vagnar , byggbodar på hjul skulle man nog få loss för max 50 000 st.

    Nästan en miljard /år för hemlösa och det finns hemlösa kvar? Brist på idéer tycks det finnas gott om.

    ReplyDelete
  3. Tillägg bättre begagnade husvagnar kan man få loss för betydligt mindre än 50 000, plus om man tar "skrot vagnar" och river ut den tunna panelen och sätter dit ny, och lägger i ny tätnings massa i skarva så har man dels löst akuta bostadsbristen och ordnat jobb, men arbetslösa finns ju inte i Sverige, eller?

    ReplyDelete
  4. knarkmissionen@hotmail.com12 Dec 2010, 21:29:00

    Tack för bra uträkning. Svårt annars att fatta hur stort bedrägeriet är i de politisk ekonomiska intressen i "hemlöshet".
    Vill du veta mera och se sakar du inte skulle tro kunne hända i Sverige?
    Skicka en emailadress till knarkmissionen@hotmail.com
    och jag skickar det media inte våger beskriva!

    Mvh knarkmissionen@hotmail.com

    ReplyDelete
  5. Hej knarkmissionen@hotmail.com, jag har inte kunnat svara då fyra olyckliga förseningar har inträffat med ekonomin, och det är inte ovanligt för mig då jag själv vet en hel del skumrask i Sverige, jag skyller mig själv lite grann då jag har en rättsuppfattning som inte andra har tydligen som tex att lagen gäller alla, jag ska påbörja en bok i dag som jag tänkt kalla "De försöker göra mig till riktig rasist" mm och jag kommer att lägga ut bitarna här på bloggen alltefter som de blir färdiga, så jag vet att folk gör bort sig och även om de är goda i vanliga fall så hamnar de i knipa och går i fälla efter fälla.

    Jag har en anonym adress som jag kanske kan skicka dig senare. men jag har inte tid nu.

    Mvh
    l-hs

    ReplyDelete