Avsalta Havsvatten Nu

Vatten är det brist utav, på en VATTEN planet!? Avsalta Havsvatten Nu!


Thursday 18 August 2011

Viss fundersamhet väckte det nog

om han åkte till Sovjet och att han  fick visum dagen efter han sökt det (om det var ovanligt snabbt).http://www.svd.se/kultur/skamtaren-som-blev-en-spion_6387178.svd

Har ju givetvis förståelse för att man har 70års sekretess på grund av att det som blivit informatörer och jobbar åt Säpo ska kunna fortsätta med det och inte röja sin "grupp".

Men även  andra privat spanare mfl  som tex IB som jobbar vid sidan om och har Säpo som sin egen rökridå och/ eller använder Säpo som nyttiga idioter klarar sig ju undan med brott som inte Säpo har (förmodligen ) stöd utav i lagen att utföra, med denna sekretess.

Det är synd  för många brott skulle kunna lösas och förebyggas med tex FRA lagen, DNA register  eller att ha kamera bevakning som man visste endast kollades vid en specifik tidpunkt och sedan möjligen för att spåra bakåt och framåt för medgärningsmän etc.
(Med kamerabevakning så vore ju dataavläsning med ansiktsigenkänning optimalt för att minska intrånget i integriteten).

Att Säpo får bekanta mfl att hålla koll är ju inte svårt om man nämner att man misstänker att  vederbörande håller på med något i oförstånd eller med full insikt, som skulle kunna orsaka något samhällsomstörtande eller bygga en atombomb i källaren.

Men detta kan ju missbrukas och har helt öppet hotats om att missbrukas tex vid den bok som jag inte gillar själv om Kungen.

Jag håller själv på med en bok och har förstått att de jag skriver om har mycket kontakter lite varstans och har blivit väldigt illa behandlad  (Sedan 97)(saker som rör brott mot liv och hälsa och ren psykisk tortyr och väldigt fula hot mm), jag förstår om dessa vinklat det till min nackdel för att lura in folk och även folk som kan lägga sekretess på det i 70 år.

Om man har en organisation som behöver hota tredje man  för att fungera så bör man lägga ner den och be offentligt om ursäkt till de drabbade.

Boken eller mera en redogörelse från 97 (det finns gränser vad en normalt funtad  person  gör, och går han över så ber man om ursäkt inte frossar i sadism ännu mera, man får ha viss förståelse förvisso att vissa kan hamna i panik då de vill dölja något de skäms över och hamnar i en ond cirkel, andra är nog för  självgoda krakar   )
http://l-hs.blogspot.com/p/en-bok-om-overgrepp-kommer-det.html

http://l-hs.blogspot.com/p/de-forsoker-gora-mig-till-riktig-rasist.html

http://l-hs.blogspot.com/p/ramaterial-till-boken-pa-natet.html

Den är långt i från klar , redogörelsen, och jag har handskrivna dag böcker, inspelningar, foton  mm som jag inte har hunnit med här,men  tyvärr så roar det mig inte att orsaka andra lidande även om de har utsatta mig för många övergrepp mm, genom att dra fram dem i det offentliga så det tar lite tid, nackdelen är om de håller på med andra på samma sätt (vilket systematiken kan tyda på) och jag inte säger något, och om jag väntar ett tag till med vissa delar  så slipper andra bli indragna som bara råkat vara på fel plats vid fel tidpunkt så att säga.







http://m.svt.se/2.56952/1.2501853/han_anklagades_for_spioneri

No comments:

Post a Comment