Avsalta Havsvatten Nu

Vatten är det brist utav, på en VATTEN planet!? Avsalta Havsvatten Nu!


Sunday 22 May 2011

Fruktansvärt tråkigt , är det anabola steroider

i kombination med alkohol  och andra droger som ligger bakom ? Många meningslösa dåd sker dagligen och man vet inte om folk drogat sig eller inte hittar spärren, man hörde ofta då man var yngre "knyt näven i byxfickan" och ta inte fram den. Dra kniv och sparka på folk var fult också, nu mera så är sparkar med i alla filmer och även jag då jag var ung såg de som sätt på film (och även tränat) lekande  sparka och man sparkade lekande tillbaka , men nu mera så sparkar de även på liggande personer och med full kraft.

Enligt DN så verkar det varit en olycka där ett slag fick den unge att falla olyckligt, men två föräldrar , syskon mfl får helt plötsligt inte se sin son, bror mm igen och det vore kanske bra om man diskuterade kraften i slag efter drogintag mm. 

Sverige går bakåt i många avseenden, ta tex trafiken som skördar tråkigt nog oftast flesta dödade då folk ska mötas och fira helg ihop , hur svårt och hur lång tid  hade det varit/tagit att sätta upp resterande vajerräcken som fattas med några arbetslösa ?  Hur svårt hade det varit att sätta in alkolås i bilarna (med en nödstart om olyckan varit framme och man måste flytta bilen, med ett larm till polisen)?
Samma med alkolås på vapenskåp så att inget dumt sker på fyllan i hastigt mod/dumhet.

Vi har så mycket ny teknik som används mest till att spela spel där man slår ihjäl varandra och krigar och glömmer alla fördelarna man skulle kunna nyttja den till.

Kan vi inte starta ett institut för att praktisera all ny teknik på ett vettigt sätt som allt från säkerhet till att sänka arbetstiden och sända vettiga saker som vatten utvinning i bistånd?

Hur det skulle ha hjälpa någon från att bli ihjälslagen på en hamburgare restaurang kan man ju fråga sig, kanske på så vis att de haft annat att titta på än våldsspel och jobb /sysselsättning /hobbies  så att de inte kunnat /velat droga sig, eller kanske någon anhörig skadat sig på grund av att inga trafiksäkerhetshöjande räcken fanns och den anhöriga var orolig och hamnade i bråk, onödigt och tragisk är det.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dog-efter-misshandel-i-ko_6185637.svd
http://www.dn.se/nyheter/sverige/dog-efter-brak-i-hamburgerkon



24 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. http://politisktinkorrekt.info/2011/05/22/dodsmisshandel-pa-hamburgerrestaurang/

    ReplyDelete
  4. Mkt. kloka tankar!

    Vi lever i ett sjukt land och i en sjuk värld.

    Stackars familj till den avlidna - beklagar sorgen och önskar att familjen kan gå vidare på ngt. sätt!

    Önskar att den/de skyldiga snart åker fast snart och får ett så långt och hårt straff som möjligt!

    ReplyDelete
  5. Anonym 22:08, man vet inte vad som orsakade det hela och det kan varit självförsvars slag (efter att ha trängt sig, men i alla fall) och den som fick slaget föll olyckligt. tragiskt och onödigt, törs inte ens försöka sätta mig in i hur anhöriga ska känna det.
    mvh
    l-hs

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. anonym 22:06, jag läste inlägget på politiskt korrekt och ser vinklingen mot bra och dåligt.

    men satsat på vatten utvinning och drogbekämpning tycker jag man borde satsat på så att folk med mycket oro och skit i bagaget kunde ta det lugnare, och inte övertolka saker och ting om det var det det handlade om.

    tragiskt för alla och man får ju hoppas att oerfarna politiker inser att många som slår dank som kommit hit skulle må bättre om de fick tillverka hjälpmedel som vatten utvinnings utrustning , solcellslampor till de sina hemma vid hellre än just bara gå och oroa sig, många brott sker nog pga av att hjhälpa hemma vid eller frustration och droger i kombination där cannabis inte är en bra lugnande drog som vissa hävdar utan kan tvärt om höja intensiteten i ilskan speciellt med alkohol, har jag själv sätt.

    Så politiker som inte vet något om vardagen ta till er detta, jag förstår att det kan vara svårt att förstå då man får vård först och har 40-50 tusen i månaden, och alla andra som har vatten i kranen också.

    ReplyDelete
  8. jag har tagit bort ett par kommentarer då jag inte kan döma ut hela grupper då jag vet att grundproblemen är enklare att lösa, om de fick hjälpa till med tex att bygga vattenutvinnings utrustning och skicka hem och anti cat och cannabis information och ändå höll på så skulle jag nog sluta ens fundera . men många problem är lättare att lösa och jag kan inte bara glömma det och börja hata/ stänga av dessa insikter, sedan så vil inte jag ha hit alla på jorden med problem och tycka synd om dem då många skulle komma och bara tigga , men att bara slänga bort tiden för de som kommit är fel mot dem och mot oss.

    ReplyDelete
  9. Intressanta tankar, kommer följa den här bloggen ett tag....

    ReplyDelete
  10. Jag är TOTALT emot droger men jag måste ändå ställa mig frågande till din låsta inställning till att det måste varit droger inblandat i situationen.

    Det märks att du kanske inte varit ute och festat och sedan gått och köpt fyllekäk efteråt på länge. Det går ju inte en kväll utan att det är lite smågruff/fullt bråk på hamburgerhaken eftersom folk är fulla och situationen är oftast rätt kaotisk från början. Det är en perfekt kok-kittel för bråk.

    Detta var ett vanlig tränga-sig-före-i-kön-bråk som gick snett helt enkelt. Sådana bråk uppstår alltid överallt även utan påverkan av någon annan drog än alkohol, den räcker gott och väl.

    ReplyDelete
  11. Jag vill bara upplysa om att det inte var jag som slog ner honom - bara utifall någon tror det.

    ReplyDelete
  12. Rasistbloggen Politiskt Inkorrekt (PI), som någon länkar, påstår att svarta afrikaner stod bakom och redan står på 6 ställen i kommentarer att det var muslimskt våld (sic!).

    Inte omöjligt, med tanke på överrepresentation, att det var invandrare (Brå säger invandrade från visst ursprung för grovt våld har överrepresentation i storleksordning 10 ggr), men påståenden av PI om ursprung/religion har lika lite trovärdighet som andra lögner de spridit.

    Bloggen ljuger ofta och när jag korrigerat grova pinsamma fel med fakta som gick att kontrollera stängde de av min rätt att kommentera! En antidemokratisk hat- och rasistblogg vars framgång kommer sig av att i Sverige inte diskussion om problem med vår invandringspolitik tillåts. Läs hovrättsdomare Krister Thelin här:

    http://www.newsmill.se/node/36343

    ReplyDelete
  13. Men sluta skyll på våldsspel och våldsfilmer. Sjuka människor utan spärror kommer alltid att ha saker som "triggar" sådana här tragiska utbrott. Jag och många av mina kompisar har spelat och tittat på våldsamma filmer sedan yngre tonåren, och ingen av oss har någonsin varit i slagsmål eller är våldsamma av oss.

    ReplyDelete
  14. Anonym 23:11, Jo det kan ju varit ett gruff i kön som "bara" slutade olyckligt, men då man ser övriga skjutningar,slagsmål med kniv och påkar etc och man själv märkte i ett flummar område hur det vid en generation började eskalera , där kniv var helt ok och dessa blev hyllade (troligen för att folk blev skraja för dem och inte ville vara ovän)så behöver man ju fundera på vad som gått snett, och då jag själv sätt cannabis lirare få våldsamma frispel ordentligt med tex alkohol så nämner jag droger, speciellt då jag sätt att folk inte tex vid steroider blir heller speciellt smarta så nämnde jag steroider inledningsvis.

    ReplyDelete
  15. Magnus 123, ja man ska ju inte blunda bara för att det är "göteborgare" "norrlänningar" tex som ofta hamnar i knipa , om man tog tex "Göteborgare" så kanske de efter en arbetsvecka i Stockholm där de fått höra folk skoja om deras dialekt etc, kanske blivit lite uppladdat sura och då de ska ut och ta sig en matbit och blivit berusade , tänder till snabbare och tar det inte som ett skämt då.

    ReplyDelete
  16. Anonym 06:48, Som jag beskrev så sparkade även mina vänner efter att ha sätt Norris, Lee mfl (vissa hade tränat budo ett par gånger också) på lek i förortscentrumen mot varandra , även jag, och det är ju klart att folk använde sparkar även senare vid bråk så redan där har jag ett bevis på att film och spel ger nya regler. Sedan så spelar ju även piloter data spel i flygsimulatorer för att agera på ett visst sätt i nödsituation, så spelar man spel där man ska slå ihjäl en prostituerad mm så kan en drog få en att passera sina spärrar då man ju tränat in vissa situationer mentalt. Ta tex Wikileaks filmen där de sitter i en helikopter och skjuter ihjäl civila och är glada som det vore ett data spel, visserligen i en krigssituation där det blir andra regler som att avhumanisera sina fi så att man agerar för sin överlevnad utan att ha störande humana tankar då det hjäler, men ändå, de satta nog inte i "sjön" , de i helikoptern, men var uppspelta och likt ett data spel prickade ned folket, Kan ju varit avståndet och bildförstärkare som gjorde så att de fick sådan distans så att det lät kalla också?

    ReplyDelete
  17. Jag tycker du skall snacka lite med dina föräldrar och speciellt dina mor- och far-föräldrar om hur det gick till när de var ute och roade sig.

    Påståendet att samhället blir råare är kort och gott fel. Det som idag blir stora rubriker och åtal för misshandel var tidigare bara ett vanligt slagsmål.

    Se lite Astrid Lindgren vetja... sista Emil-filmen... Emil och Grisknoen, avsnittet Auktionen i Backorva... så ser du hur man såg på det där med våld förr i tiden.

    ReplyDelete
  18. Om du menar att Emil fick en luggning ofta i sina hyss så kanske man borde inse att vissa nu för tiden "luggar " varandra på stan med skjutningar , knivar etc.

    Eller menar du att det var mera nedskjutningar på öppen gata, hedersmord, drogrelaterade rån och misshandlar förr?

    ReplyDelete
  19. Som sagt: se filmen igen... och prata med föräldragenerationerna. Världen är lite äldre än du, och lite större än det smala perspektiv du ser...

    ReplyDelete
  20. Jag ska se filmen, men problem är många gånger enklare att lösa än vad man tror så jag tror att jag har ett brett perspektiv med enklare lösningar, utan att konstra till saker och ting.

    Lägg lite tid på att skriva om vatten tex till torra områden, vem vet någon med lidande släktingar kommer hit , kan inte göra något, röker ned sig och tycker att någon hopar på han och leverera all frustration i ett slag tex.(om det var en invandrare/flykting)

    Tänk enkelt, om man sedan kan lösa sådant så blir flyktingströmmar mindre och sådana som absolut inte passar in och begår dumhet efter dumhet blir enklare att skicka hem.

    ReplyDelete
  21. Michael Karnerfors: jag har nu sätt http://www.youtube.com/watch?v=7HuMGJk__vM
    och såg inga nedskjutningar på öppen gata mm.

    Tack för film tipset, jag ska nog se fler avsnitt utav dem då jag inte har annat för mig och många Gigabyte kvar på kontant surfen.

    l-hs

    ReplyDelete
  22. Stackars familj, så onödigt våld. Hemskt att det gick så illa. Det är ju vanligt att karlar tuppar upp sig i köer och så. Hade det funnits lite mer tålamod och överseende så hade vi inte haft lika mycket våld. Artighet räknas ju som dumhet nu för tiden. Trist att bli dödad över något så banalt som en hamburgare.

    ReplyDelete
  23. Janehellen; ja det finns många sätt som folk kan ryckas i från en på så man, bör ju ta det varligt.
    Sedan att man inte har satt upp vajerräcken på våra vägar med alla arbetslösa som finns och vill är för mig en gåta.

    l-hs

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete