Avsalta Havsvatten Nu

Vatten är det brist utav, på en VATTEN planet!? Avsalta Havsvatten Nu!


Monday 22 March 2010

Brist på läkarvård och arbetslöshet, Förlorade nog

Min tillfällig födkrok
i dag (läs i lördags)

jag haft sedan 2006 , då jag idag tvingades säga nej till ett fast heltids vikariat under sommaren. och fick veta att de extra vikarie turerna skulle sättas stopp för.
(Kan bero på att jag inte gillar att bli tafsad av "män" i röven mm, där deras rättigheter är klart utskrivna, och att jag efterlyste klart utskrivna regler för sådana i ett frågeformulär som företaget innan varje år kommit med )

Det är det som är synd med heder (nordeuropeisk ?) jag kunde
(tänkte jag senare)sagt ja,(med vetskap om att jag kommer att sjukskriva mig flera gånger då ja inte har hälsan ännu) men att säga rakt upp och ned till en arbetsgivare vem det än månde vara att jag tar jobbet fullt ut,

skulle kännas som ett bedrägeri då jag är heltids sjuk i lunga från bihålan mm . och inte TÄNKER utsätta mig för mera innan läkarna givit mig en enkel makrolid kur som vilken finnig lirare som helst får genast.

Vill helst inte operera mig ingen i Sverige då jag vet att den operationen kan skada syn nerven och den tidigare bara var som att pierca näsan i grund och botten ,
lite större bara, och då jag sätt i ALLA rinosinuit nät -platser att det då det är stillastående bakterier så kan det vara anaeroba bakterier och det är bara makrolider som helt biter på dessa så vill jag gärna testa en tre månaders kur med annan makrolid än xxx då jag började blöda från magen utav den,
och hört att den är i lite rivigaste laget så har jag ställt frågan på dels en nät dr sight om vilken som var bra.

Tog emot i förrgår ett brev som jag hade i en ficka på jobbet i idag i ett skåp på jobbet där lås innan gått sönder ett fler tal gånger mm , som beskrev att arbetsförmedlingen och facket (som fått ta del utav mina röntgensvar och operations intyg mm )
ville tvinga fram ett svar från arbetsgivaren om inte jag kunde få mera fast arbetstid.

Jag har sedan 2006 utav 75 dagar kvar ca 22 dagar från a-kassan , och undrar om det är sanslöst mycket, som jag tagit ut? Varje vinter sedan 2006 så har det blivit lite lugnare, och jag har börjat gilla det då först så mildrade kylan sinuiten , men lungan blev värre utav kylan, så för mig helt ok.

Tyvärr så har min dels resväg som är på 4 timmar(Två timmar dit Och två tillbaka) gjort så att jag jobbar lite hårdare för att komma hem tidigare (då jag alltid jobbat tidigare på beting så är jag inte trotts sjukdom rädd för att jobba hårt, tvärtom ju hårdare ju snabbare hem till vilan) och fick i början höra "han kan ta det då han är hemma från körningen" ,

och fick extra körningar ofta , och då man gick upp 04:00 och ibland var hemma ca 21:30 (oftast 20.30) så blev man ju trött, men jobbade ändå; ofta 6 dar vecka, men insåg att två dar på raken var någorlunda bra, obotad från det jag sökt för sedan 98 och jag frångår inte det innan jag fått antibiotika kuren som generationer innan mig kostat på läkarna i dag, att kunna ha råd att plugga till läkare, för att kunna ge folk råd och recept.

Jag har sagt ja till jobb tidigare och jobbat klart med 41,8 i feber,
(hade jag vetat att jag hade så högfeber så hade jag ju inte jobbat)
lunginflammation, troligen, då ett ja är ett JA. Så jag kan jobba men jag säger nej nu då, utvecklingen gått framåt, det finns sedan ca 100år tillbaka röntgen mm, och jag tänker då fan inte jobba mer än vad jag behöver då jag är sjuk.

En sak till : jag fick höra att vissa ville ha samma arbetstider som mig, då jag börjat ta minst en dag obetald ledigt mitt i veckan ,
jag tycker att det är ett sunt tänkande då att gå och fiska på sin fritid mm är livskvalitet som man mera bör tänka mera på än att bygga fula förorts baracker (utan sitt pinne som hönorna har) , men jag kan garantera dem att min resväg och sjukdom mm vill de inte prova på.
¨
Mig veterligen ,Inget ont om denna chef för övrigt, , som meddelade mig vad som gällde då en affär är en affär som man får gilla eller ogilla, plus att jag sätt att Alla där inte är rädda för att rycka in för att få "affären" att rulla.

Jag sade att jag ska kolla med läkaren om jag inte kunde få ett svar snabbt och ska nog kolla om jag inte kan få ett intyg på att hela veckor gäller på mitt jobb;

Annars Arbetslös,
tyvärr så verkar det vara drag i den nya läkarstationen och man vill inte komma med "om inte så ,får jag inte det och det"", måste ju vara förnedrande för en läkare med etik och läkareden som rättesnöre att höra ett så ultimativt(nytt ord) uttalande.(men det jag sätt och spelat in tidigare är inte roligt förövrigt)

Ursäkta min dåliga skrivstil i dag.

Jag brukar ta allt som erfarenhet och förståt mera sådant jag tidigare funderat på hur fan det startat ens en gång(tex diktaturer), men vissa börjar bli jobbiga nu och jag undrar, börjar bli för fylld utav kunskap som jag inte önskar, om inte flera borde få veta vad som händer..........

Tillägger kl 11:48 ang nordeuropeisk heder; Vi har haft det ok med vatten och mat oftast och behöver inte göra vad som helst för att överleva, att gå till Soc känns inte bra , men det finns och jag behöver inte skita ned min jobb heder, heder har fått en sämre klang nuförtiden.

No comments:

Post a Comment