Avsalta Havsvatten Nu

Vatten är det brist utav, på en VATTEN planet!? Avsalta Havsvatten Nu!


Sunday 8 January 2012

Melatonin med varierande verkan från samma tillverkare

har jag varit med omkring 1998-2000 då melatoninet blev licensbelagt och jag beställde utomlands från hälsoapotek.

Nu har jag haft licens flera år och sover utmärkt för det mesta förutom vid en kraftigare infektion i luftvägarna mm.

Några gånger så har det hänt att även då ingen extra infektion varit aktuell så har sömnen blivit dålig i alla fall och jag tänkte att det kan ju vara som med tidigare postorder preparat att det var sämre kvalite i några burkar, men att det kan ske från apoteket känns konstigt då medicin tillverkaren borde ha samma standard vid tillverkningen varje gång.

Men nu då jag haft tre burkar, burk 1=A , Burk 2=B och Burk 3=C, så hämtade jag  givetvis ut burk A  först och använde den och innan den var slut så beställde jag burk B, jag öppnade burk B och använde den direkt trotts att burk A inte var slut , men märkte att sömnen blev sämre direkt och prövade med Burk A igen efter ett par dagar och sov normalt igen tills den var slut och fick börja med burk B igen men blev tvungen att öppna kapslarna och ta hälften ur en och en hel kapsel = 1 1/2 kapslar där jag annars tar 1 kapsel.

Jag hämtade burk C nu i fredags och öppnade den och började använda den då jag var trött på att behöva dela burk Bs kapslar , och somnade inte förens 6 i morse trotts att jag tog en halv kapsel till och tänkte att jag varit lite extra förkyld och att det kan vara det som spökat, men sitter här nästa natt och kan inte sova igen trotts 1 1/2 kapsel och att jag bara sovit ca 4 timmar innan (jag borde ju ha en sömnbrist  då jag behöver 8 timmars sömn)

Jag var faktiskt till apoteket för ett par år sedan och reklamerade en burk då jag gjort testet med en tidigare burk och de sände den till tillverkaren, som sade att det inte var något fel på de kapslar som nådde dem.

Kan  tex ett annat kapsel material innehålla tex koffein rester som de inte tänkte på att analysera blir ju en tankegång då ena burken fungerar men inte den andra då man testar under 10-14 dagar?

Ja man får väl vänta och se en vecka om det är förkylning Infektion eller för många koppar kaffe under dagen som är orsaken  för att sedan reklamera dem om de inte blir bättre.

Jag har kroniskbihåleinflammation och inflammation i bronker som jag de senaste 5 månaderna gått på långtids antibiotika mot som  har mildrats en del och då Burk B med melatonin  testade jag  under tiden jag åt antibiotika (slutade den 25 Dec 2011 då jag inte kunde hämta mera ) och även testade med burk A igen under samma anbtibiotika kur så borde det 1) smärtmässigt blivit minder påverkan på sömnen till det sämre och 2) jag prövade åter burk A som sagt under kuren och sov bättre med den än med burk B (om nu någon tänkte att det var antibiotikan som ändrade sömnen vilket den gör men inte  till så dåligt som med burk B)

Uppdaterad 27 Jan 2012 kl 04:55
Hämtade en ny burk den 23  med annat batch  nummer (satts numer) och sov bra i tre dagar men fick inte till det i natt , jag hade ordentlig värk i huvud, öron, bihålor   mm  under dagen i går och var tryckande  täppt , och fick det senare i ben och armar (ont)  också så jag hoppas att det är det annars så har de ändrat i ingredienserna och gjort dessa till standard så att det inte spelar någon roll vilken satts man får från. (Ungefär som om man alltid använt två ägg till en pankakssmet men börjat att  ta 3 ägg som standard) Hoppas att flera klagar om de också märker att det är så. Och jag hoppas även att det är infektionen nu som sabbar sömnen och alltså kommer att bli bättre om någon dag, annars är det bara att reklamera denna burk också.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/riskfyllda-medicinkop-pa-natet_6754507.svd
http://hd.se/inrikes/2012/01/07/intresse-for-natapotek-trots/
http://ltz.se/nyheter/inrikes/1.4266368-riskfyllda-medicinkop-pa-natet

No comments:

Post a Comment