Avsalta Havsvatten Nu

Vatten är det brist utav, på en VATTEN planet!? Avsalta Havsvatten Nu!


Tuesday 7 June 2011

Melatonin, melatonin i kapselform ( Inte depåtabletten )


 borde erbjudas alla som har någon form av ofta överkonsumtion av droger, mat etc.

Det finns säker många som blir flummare , högkonsumenter (alkisar) för att de botar sömnbesvär omedvetet i botten,

och de som jämt är trötta på grund utav sömnbrist kan lätt falla offer för frestelsen att bli piggare med kokain, amfetamin etc

för att senare då de blir oroliga på kokainet , amfetaminet , cannabisen alkoholen falla offer för tex heroin i långa loppet.

Jag är inte utbildad inom det som läkarkåren kan men jag har av egen erfarenhet, vetskap om att jag några gånger trotts att jag inte gillar cannabis (hostade våldsamt kanske på grund då av o upptäckt astma) visste att jag somnade och rökte ett par bloss för att somna och kunna ta mig till jobbet utvilad, detta hände visserligen max kanske 5 gånger men jag kan ju lista ut att jag ganska snart kunde varit en flummare som inte tar sig till jobbet , om jag inte haft mitt skarpa ogillande dels mot hostandet (och gillade inte den tröga uppsyn mm som flummarna uppvisar och ville ej bli som de), då jag ju i alla fall somnade på det om jag varit tvungen att ta det som stod tillbuds annars.

Jag märkte även  om en en liten olat jag hade tidigare med folköl där jag efter en utekväll kunde åka med taxi och handla ett sex pack och cigg , för att sedan på morgonen se att jag bara druckit en, och alltså bränt ett par tre hundra extra, denna olat märkte jag efter att jag fick ca 4 mg melatonin på kapsel att den försvann. man kan ju tolka det på flera sätt tex att man blev smartare på melatoninet eller  utav bra och regelbunden sömn eller att man omedvetet behövde en sövande sängfösare , jag tror på det senare.

Man behövde inte ta tabletten innan på kvällen utan normalt och tom missa att ta en , möjligen för att kroppen vant sig vid att få bra sömn.

Sömnproblemen (mina) kan vara smärtsam, irriterande  kronisk bihåla mm som orsak.




Sedan ang  fettma , överkonsumtion av sötsaker och mat mm förstår ju alla att om man  sover dåligt har flera tillfällen att svänga ihop flera nattsmörgåsar än vad man haft om man sov, och  kanske kroppen ställer in sig på att ta det näst bästa för att bli piggare där sömn hade varit att föredra, sötsaker och mat.

Visst tjänar läkemedelsbolagen på att forska på omvägar och framställa flera olika preparat som tex hindrar att man darrar av trötthet, hindrar att man somnar av trötthet , viktreducerings piller etc etc mm, men börja med sömnen och se till att det billiga melatoninet erbjuds, för folks skull.

Jag har skrivit mera om melatonin här bla :http://l-hs.blogspot.com/2011/04/melatonin-i-kapsel-circadin-och.html



Har inte läst Missbruksutredningen, men jag förmodar att det är mycket omvägar etc, där jag försöker förenkla , även om vissa har svåra psykiska problem så är det bättre att de åtminstone inte har det då de ska sova, ock sömnsvårigheter kan skapa otrivsel och olust  som genererar den överkonsumtion och självmedicinering som jag nämnt inledningsvis. Möjligen kanske inte alla skulle bli hjälpta utav detta men de som blir det och de som  förhindras kliva in i självmedicineringen är ju en stor vinst om det bara är en, så testa melatonin och bra sömn som behandlingsmetod.

Förövrigt så har jag testat imovan, stilnockt etc och dessa har fungerat bra under ett par veckor , men där efter tappat totalt sin effekt även med melatonin och jag har testat längre tider låg dos nitrazepam där jag utan melatonin tappar effekten även på dem men med melatoninet har bra effekt vilket inte fungerat med stilnockt imovan etc.

(tillägg ang imovan, jag fick bara en lattjo syn effekt då jag testade dem igen , allt fladdrade och man började nästan garva då man förstod att det var en synvilla som uppträdde utav medicinen då den inte fungerade längre) 

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/fler-missbrukare-med-legalisering-av-narkotika_6233888.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tydliga-brister-i-missbruksvarden_6223595.svd 
 http://www.skanskan.se/article/20110607/TTINRIKES/106079913/0/-/tydliga-brister-i-missbruksvarden
 http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.646366-tydliga-brister-i-missbruksvarden
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article13135201.ab 
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tydliga-brister-i-missbruksvarden_6223595.svd
http://www.dn.se/nyheter/sverige/tydliga-brister-i-missbruksvarden

No comments:

Post a Comment