Avsalta Havsvatten Nu

Vatten är det brist utav, på en VATTEN planet!? Avsalta Havsvatten Nu!


Thursday 13 January 2011

Barnporr och andra bilder & PDF varning

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bilder-pa-natet-tas-bort-automatiskt_5862099.svd

borde ju enkelt kunna spåras med olika mätpunkter i ansiktet mm, jag tror att tekniken har tagits fram redan. vad är det nya med denna teknik? är det så att även om man kan spåra bilder så är de svåra att ta bort, och är det som är finessen med detta program att det är ett bäst föredatum på dem och de raderas automatiskt?
Gäller det då i sådana fall nedladdade bilder som sparats på enskild data, och som sedan publiceras igen på nätet ?

Förövrigt så här är en varning ang PDF filer.

PDF Varning Dold text

Jag hade igår gått igenom text i openoffice som jag kopierat från blogg för att skicka med i en överklagan.

Exporterade det hela till PDF och sände mejl.
Kollade sedan det sända och gick igenom filen jag sänt, och tänkte att jag glömt att radera ett par saker,
och öppnade dokumentet i open office igen men kunde där inte hitta missen, så jag lokaliserade det i PDF filen och fick radera tidsmarkeringen (datumet som stod tillsammans med texten som jag inte ville ha med) för att få bort extra texten.

fick även ladda upp ny bild från datan då bilden som var med i PDF filen var aktiv till en webbplats.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/bilder-pa-natet-tas-bort-automatiskthttp://www.dn.se/insidan/insidan-hem/vi-vill-fa-fler-tjejer-att-vaga-spela-dataspel-online
Misstag som kan vara bra att känna till, där av detta inlägg, så kolla PDF filen innan ni sänder och inte bara där ni redigerat som i mitt fall i open office.


Reklam för min bok om dels vissa politiska färger,övergrepp mm, än så länge bara  ca 48 sidor publicerade har ca 300 klara men inte genomgångna. Kommer att sluta på ett par tusen sidor då det rör 15 år som jag i år äntligen kan beskriva, men för att bli klar så snabbt som möjligt så starta jag nog med en kortare version på 750-1000sidor .
http://l-hs.blogspot.com/p/de-forsoker-gora-mig-till-riktig-rasist.htm

No comments:

Post a Comment